Історія маркетингу: хто та як відкрив маркетинг як окрему науку?

Маркетинг – це стратегія, процес та методи залучення та утримання клієнтів, розробки та просування товарів та послуг на ринку. Безперечно, що маркетинг є головним кільцем у ланцюзі процесу пропозиції товару чи послуги. Однак, про його походження та авторів згадується не так часто. У статті ми розглянемо питання: хто відкрив маркетинг?

Коли ми говоримо про маркетинг, ми часто думаємо про великі компанії та бренди, які за допомогою реклами та акцій залучають клієнтів. Проте історія маркетингу почалася набагато раніше. Відомо, перші принципи маркетингу почали розроблятися наприкінці ХІХ століття.

Один із ранніх пропагандистів маркетингу був американський підприємець Фредерік Вінслоу Тейлор. Він розробив теорію наукового менеджменту, у межах якої застосовувалася методика управління, заснована на виявленні найефективніших способів виробництва та продажу товарів. Саме Фредерік Вінслоу Тейлор вважається одним із засновників дослідницького підходу у маркетингу.

Хто відкрив маркетинг
ВченийРік
Філіп Котлер1960
Теодор Левітт1960
Е Шульце1965
Джеффрі Фокс1964

Перше знайомство з теорією маркетингу більшості громадян колишнього СРСР розпочалося з книги Філіпа Котлера "Основи маркетингу", випущеної видавництвом "Прогрес" у 1990 році.

Хто перший вигадав маркетинг?

Філіп Котлер Родоначальник сучасного маркетингу професор Філіп Котлер за свої 89 років зробив неймовірне: не просто створив нову науку. Він створив науку, яка стала основою сучасного бізнесу, – це маркетинг. За майже 60 років він створив величезну бібліографію.

Хто є батьком маркетингу?

Котлер, Філіп

Філіп Котлер
дата народження27 травня 1931 (92 роки)
Місце народженняЧикаго, США
Країна
Наукова сферамаркетинг, економіка

Де вперше з'явився маркетинг?

Батьківщиною маркетингу вважають Японію, де у 1960 році відкрили перший магазин широкого попиту. Власник відвідував інші магазини та продавців, стежив за тим, які продукти довго не продаються і не закуповував їх у свій магазин. В результаті, у нього продавалися ті товари, які потрібні були покупцям.

Коли вперше виник термін маркетинг?

Термін «маркетинг» виник економічної літературі з кінця XIX-XX століть і буквально означав «роботу з ринком». У 1905 м.